Ochtendcardio

Sinds 2 weken ben ik gestart met ochtend cardio.

Ochtend cardio voor mij houdt nu in 3 x per week 30 minuten een cardio workout in de vroege ochtend op nuchtere maag, waarbij je je hartslag op 130 bpm houdt. Het enige wat ik voor mijn workout in neem zijn mijn BCAA supplementen, om spierafbraak tijdens de training zoveel mogelijk tegen te gaan. In het begin was het enorm wennen, terwijl ik hiermee toch al het geluk heb dat ik een ochtendmens ben. Iedere cardio ochtend de wekker 45 minuten eerder zetten en mijn bed uit om je even flink uit te leven.

Gelukkig bood mijn lieve vriendin Lieke mij een redding. Ze hadden thuis nog een crosstrainer staan die niet gebruikt werd. Deze mocht ik lenen, wat een geluk! Nu hoefde ik in ieder geval niet meer in de vroege ochtend alleen de weg op om een eind te gaan joggen. Want het idee van kou en regen en dan in de vroege ochtend er op uit was niet echt een rooskleurige gedachte.

Ik heb een slaapkamer over waarop nu de crosstrainer geïnstalleerd is. Dus nu is het op de cardio ochtenden de computer aan en zet ik een film of serie op en is die ochtend work-out zo voorbij. Echt perfect!! 🙂

Het doel van deze work-outs de vetverbranding stimuleren. Op mijn benen zit nog veelste veel vet en te weinig definitie. Voor de komende wedstrijd betekend dit voor mij dat ik hier veel nadruk op moet leggen. Het moet er namelijk af wil ik die wedstrijd kunnen doen. Dus voor nu 3 x per week ochtend cardio en daarnaast 2 x in de week conditioneel benen trainen.