Trainen zoals een bodybuilder

Nu ik besloten heb om voor een wedstrijd body fitness te gaan trainen, moet ik ineens op een hele andere manier trainen dan ik gewend was.

Dat viel de eerste keer even tegen. Ik was gewend om op kracht te trainen. 5 reps even heel hard knallen, lekker even rusten, even iets buurten en dan weer een setje. Nu kreeg ik minder gewicht in mijn handen dan ik gewend was, eitje…dacht ik… Maar ik moest maar door gaan, heel weinig rust tussen de setjes en weer door gaan. Enorme verzuring in mijn spieren, wat ik helemaal niet kende, waar ik gewoon doorheen moest trainen, ik wist de eerste keer niet wat ik mee maakte, laat staan dat ik lucht te kort kwam. Ik ging echt letterlijk kapot.

Na mijn training wist ik ook meteen wat ze bedoelde met een pomp die je voelt als je gaat bodybuilden.. hahaha… geweldig! 😀 😀 Dat is echt een geweldig gevoel! Als ik een training krijg van Khalid dan is dat pomp gevoel er heel erg snel, hij weet ook precies hoe hij dat aan moet pakken. Als ik in Eindhoven zelf moet trainen is dat pompgevoel creëren toch een stuk moeilijker dan dat het lijkt. Gelukkig gaat het langzaam aan steeds beter om die pomp dan ook goed te pakken te krijgen. In Eindhoven heb ik de laatste weken gelukkig ook heel veel aan de hulp van mijn vriend Max die me dan dagelijks begeleid en traint. Het is fijn om goede hulp te krijgen van iemand die weet wat hij aan het doen is, en laat ik nu het geluk hebben dat Max een sportopleiding gedaan heeft. Hij weet niet heel erg veel van bodybuilding, en heeft zich altijd meer verdiept in vechtsporten en powerliften en krachttrainingen, maar door zijn achtergrond en alle info en tips van Khalid weet hij steeds beter hoe hij me aan kan en moet pakken om me helemaal stuk te laten gaan.