Trainingsweek 7

Deze week in de 7e week dat ik met het schema van Flexxgym aan het trainen ben en dus de 7e week dat ik voor Body Fitness aan het trainen ben.

Wat is er toch veel gebeurd nu ik zo terug kijk de afgelopen 7 weken. Mijn leven voelt echt veranderd, positief, ik ben enorm gelukkig met mijn keuze die ik heb gemaakt. Voor mezelf kiezen en iets doen wat ik echt enorm graag wil en wat echt een wens is. Niet eerst kijken wat een ander of mijn omgeving van me wil of verwacht en of die het er mee eens zijn. Maar gewoon voor mezelf kiezen en mijn eigen pad volgen. Gelukkig heeft mijn “Partner in crime” me niet in de steek gelaten maar is onze band alleen nog maar veel sterker geworden. Het is zo fijn om zo’n steun achter me te hebben staan. En ik vrees dat ik hem de komende tijd nog vaak op de proef ga stellen.. dus bij deze je bent echt ’n held en bedankt voor alle steun en liefde tot nu toe! <3 Daarnaast heb ik ook 2 hele lieve coachen Khalid en Ruud, die altijd op de app en op zaterdagen voor me klaar staan met advies, tips en opbeurende woorden. Maar ook nu kom je er achter zijn wie je vrienden zijn en je onvoorwaardelijk steunen en met je meeleven. Ik heb echt heel veel super lieve mensen om me heen. <3 😀

Maar om weer terug te komen op mijn trainen… Iedere 4 weken wisselt mijn schema met nieuwe oefeningen voor iedere spiergroep zodat er geen gewenning kan komen. Daarnaast is het schema nog veranderd naar 2 x in de week benen trainen en borst alleen nog in kleine mate, aangezien deze nu het minst belangrijkste is. De focus ligt nu op het breed worden van mijn rug en het vet verliezen voornamelijk in mijn benen en daar definitie in krijgen. 2 x per week benen trainen is nu tegenwoordig ook echt zo ongeveer iedere dag spierpijn in je benen hebben. Benen trainen vond ik voorheen altijd de leukste spiergroep om te trainen. Tegenwoordig ben ik daar wel een beetje van terug gekomen…hahaha

Maar iedere overleefde benen training voelt echt als een overwinning. Bij deze trainingen probeer ik ook echt tot t uiterste te gaan. Hierin moet namelijk resultaat geboekt worden. En als ondersteuning op het vet verbranden heb ik nu ook de 3 x per week 30 minuten ochtend cardio. Dit laatste is gelukkig goed te doen. Het went om wat vroeger op te staan (ben dan ook gelukkig een ochtend mens) en het voelt ook echt als een goed begin van de dag als je in de ochtend al zo intensief bent geweest.

Voor iedereen die het leuk vindt om te weten hoe mijn trainingen er een beetje uitzien, hierbij mijn training van gisteren:

Benen en Biceps

Warming- up: 3 x 15 reps leg extension

SuperSet 1: 20 reps | 19 reps | 18 reps | 17 reps | 16 reps | 15 reps  (6 setjes dus)

  • Leg press single legg side
  • Leg extension
  • Leg curl

SuperSet 2: 6 x 15 reps

  • Back Squat
  • DB Lunge
  • DB Step up

Sally up (liedje) in BW Squat

Barbell curls: 12 reps | 8 reps | 6 reps (3 setjes)

DB Hammer Curls: 12 reps | 8 reps | 6 reps (3 setjes)

Concentration curls: 12 reps | 8 reps | 6 reps (3 setjes)

Double cable curls: 12 reps | 8 reps | 6 reps (3 setjes)

Machine single arm curl: 12 reps | 10 reps | 8 reps (3 setjes met rechts en 3 met links)