Een conditionele benen training

Afgelopen maandag heb ik een conditionele benen training gedaan. Op dit moment train ik benen 2 x per week en 1 x billen en kuiten. De reden hiervoor is de extra focus op mijn probleemgebied leggen en zorgen dat er lijnen zichtbaar worden in mijn benen.

Aangezien ik eerder die dag gekraakt was, mocht ik wel trainen maar moest ik oppassen met zware gewichten. Daarom maakte Max een conditionele benen training.

De training zag er als volgt uit:

 

Superset 1: 6 x

– Leg extension links 20 reps

– Leg extension rechts 20 reps

– Side leg press links 30 reps

– Side leg press rechts 30 reps

– Leg curl beide benen 25 reps

Superset 2: 5 x

– Dumbell lunge 20 reps per been

– Step up met dumbells 30 reps per been

Superset 3: 3 x

– Leg extension beide benen 25 reps

– Leg press beide benen 25 reps

Superset 4: 3 x

– Leg curl 25 reps

– Leg press links 25 reps

– Leg press rechts 25 reps

 

Het was een goede training waarbij je op een gegeven moment door de vele herhalingen niet door je kracht heen bent, maar door je verzuring in je spieren heen moet. Erg leuk als een keer als afwisseling zo’n training! 🙂