Gezonde pizza-bodem

Broccoli-pizza

Zelf een hele makkelijke en gezonde pizza-bodem maken. Het is helemaal niet moeilijk.

pizzabodem met verstopte groentes
Gemakkelijk om extra groentes binnen te krijgen

Ingrediënten voor 1 pizza-bodem;

  • 2 eieren
  • 300 gram broccoli (vers) (in kleine stukjes gesneden)
  • 25 gram Pancakemix carrot van Biotoday (hiervoor kan je natuurlijk iedere meel-soort naar wens gebruiken)
  • kruiden die je lekker vindt. Ik gebruikte een teentje knoflook, Italiaanse kruiden, verse basilicum, zwarte peper

Macro’s voor 1 pizza-bodem;

  • Koolhydraten; 26
  • Vetten; 11
  • Eiwitten; 22
  • 276 kcal

 

En nu aan de slag;

Verwarm de oven voor op 180 graden. Neem een keukenmachine en voeg hier alle ingrediënten samen. Even mixen. Pak een bakplaat, leg hier vervolgens bakpapier op en verdeel de mix uit het keukenmachine over het bakpapier. Plaats de bakplaat met het pizza-beslag in de oven voor ongeveer 20 minuten en bak de bodem goud-bruin.

Daarna kan je de bodem uit de oven nemen en de pizza beleggen met ingrediënten van eigen keuze.

Ik ging voor;

  • passata (tomatensaus van 99,5% tomaat met wat zout en geen toevoegingen)
  • rode ui
  • paprika
  • champignons
  • courgette
  • tonijn op waterbasis
  • kappertjes
  • zwarte olijven
  • geraspte 30+ kaas

Zodra je de pizza belegd hebt bak je deze nog even af voor 15-20 minuten op 180 graden

Smullen maar!