Gezonde start van de dag

Carrot-cake havermoutje (groente in je maaltijd zonder dat je het door hebt)

Een heerlijke en gezonde start van de dag, havermout, voeg er nog even wat fruit en groente aan toe en je hebt helemaal een super start van de dag. Het maken van deze super lekkere carrot-cake havermout is gemakkelijk gemaakt en zonder dat je het in de gate hebt heb je direct al een flinke hoeveelheid groente binnen!

Ingrediënten voor de havermout zelf;

  • 120 gram flespompoen
  • 60 gram wortel
  • een schepje (ong 10 gram) chiazaadjes
  • havermout (ik gebruikte ong 40 gram)
  • schepje whey vanille poeder (ik gebuikte die van Happy protein)
  • Green Gypsis spices “christmas cookies” of “gingerbread mix” of “Koek en speculaaskruiden”
  • 200 ml ongezoete amandelmelk

Toppings voor de havermout;

Dit natuurlijk naar eigen smaak. Ik maakte eerder al de volgende combi’s

  • banaan, verse aardbeien, extra pure chocolade geraspt, pindakaas en kaneel
  • banaan, blauwe bessen, pindakaas
  • banaan, gebakken appel in kaneel met pindakaas

(Met andere woorden… ga los!! 😉 )

En nu aan de slag;

De snelste optie is met het gebruik van een keukenmachine. Maal hierin de pompoen en wortel tot rijstformaat.

Pak een (steelpannetje) en voeg hier alle ingrediënten voor het maken van de havermout aan toe. Verwarm dit op een laag vuurtje en blijf goed roeren zodat de bodem niet aanbakt. Wordt de havermout voor je gevoel te dik dan kan je natuurlijk altijd nog extra amandelmelk of zelfs gewoon water toevoegen.

Top de havermout vervolgens af met de ingrediënten naar smaak. En smullen maar!

Een gezonde start met groente en fruit
Hoe lekker en gezond kan je het maken